După atacul Iranului asupra Israelului, mai multe companii aeriene și-au modificat rutele, sau au anulat zborurile. Majoritatea aeronavelor vor ocoli zona Iran și Irak prin Arabia Saudită și Egipt.
La aproximativ ora 10:00, Israelul, Irakul, Iordania și Liban au redeschis spațiile aeriene, însă majoritatea zborurilor și-au modificat rutele pentru a ocoli aceste zone, în principal pe la sud.
În ceea ce privește zborurile dintre România și Israel, dintre cele șase zboruri dus-întors programate să opereze în decursul zilei de duminică între București și Tel Aviv, puse la dispoziție de companiile HiSky, Bluebird Airways, Arkia Israeli Airlines și EL AL Airlines, doar zborurile Bluebird Airways au fost anulate până la această oră.
Companiile aeriene și-au luat măsuri de precauție anunțând că zborurile dintre Europa și Asia vor ocoli zona Iran și Irak prin Arabia Saudită și Egipt. Din această cauză aeronavele vor fi nevoite să efectueze opriri pentru realimentare pe aeroporturi de pe rutele de zbor.
Spațiul aerian al Iranului rămâne în continuare deschis și avioanele mai multor companii aeriene încă îl folosesc, de exemplu Emirates, Qatar Airways, flyDubai, Wizz Air Abu Dhabi, Air India, Air Arabia, notează Boardingpass.ro.
„Rutele curier, mediu-curier și scurt-curier rutele sunt afectate pentru că vor trebui să ocolească acele zone și unele dintre rute ar putea fi folosite cu escală intermediară sau prin lungirea timpului de zbor vor costa mai mult pe operatorii respectivi. Zboruile mediu-curier cu destinațiile Beirut, Aman, Damask, Cairo, Tel-Aviv sunt anulate și atunci pasagerii vor nu pot fi rerutați pentru că dacă zborurile sunt oprite de la toate companiile vor trebui să aștepte până la reluarea traficului pe destinațiile respective. De asemenea traficul scurt-curier, cel care este zonal efectiv este blocat total și în situația respectivă se vor folosi alte mijloace de transport dacă există în zonă.
După cum știți, o mare parte dintre piloții companiilor străine au refuzat să mai execute zboruri în zonă. Și atunci multe companii ar trebui să reducă fie traficul acolo, fie să găsească soluții cu alți piloți, a declarat Cezar Osiceanu pentru DIGI24.
FOTO: Profimedia & Pixabay